15 יול 20153 דקות

על ערכים וזוגיות טובה

עודכן ב: 5 נוב 2019

יצא לך לקום בבוקר להביט שמאלה ולחשוב: "זהו זה"? לחזור מיום עבודה, להיכנס הביתה ולא להאמין שזה מה שמחכה לך בבית? כדיי להימנע מתסכולים ממערכת היחסים שלך, נדרשת עבודה יומיומית, התמדה ובעיקר רצון אישי. אספתי עשרה ערכים אוניברסליים שמתאימים ליישום פרקטי בזוגיות, ויהפכו אותה לנעימה חיונית וכיפית. לא עוד קלישאות אלא ממש טיפים מעשיים. כל מה שצריך הוא להתחיל:

1. נימוס.

היו מנומסים האחד לשנייה. באופן הכי בסיסי של המילה נימוס. היו אדיבים ומפרגנים למעשים קטנים כגדולים. הייתה ערימת כלים ענקית והוא השתלט עליה? פרגני לו במילה טובה. (כן, גם אם זאת האחריות שלו וברור שזה תחת אחריותו). היא תקתקה ארוחת ערב לכל הילדים והחברים שלהם? פרגן לה. גם אם הכנת ארוחת ערב זה תחת אחריותה.

שום דבר אינו ברור מאליו. תגידו - תודה.

אגב - מתי בפעם האחרונה התנצלתם על מעשה שלא מצא חן בעיני בן או בת הזוג? זה לא יוריד מכבודכם כי אם יעלה אותו אצל החצי השני שלכם.

2. כנות.

תמיד היו כנים האחד עם השנייה גם אם האמת לא כל כך נעימה לאוזן. שקרים מעולם לא הובילו לשום מקום רצוי, והשקר תמיד יתגלה בסוף. אני כן מאמינה בעיגול פינות לטובת שלום בית. מה זה אומר? שלא צריך תמיד לדעת הכל אם התוצאה בסופו של דבר הושגה. אני לא מדברת על רמיה ודרכים לא ישרות, אבל כן על יצירתיות בהשגת פתרונות.

3. הקשבה.

יש לך מה להגיד? מעולה, ראשית תקשיבו האחד לשנייה. נסו לחזור על המשפט שנאמר על מנת שתבינו כמה שיותר את הצד השני. לעיתים קרובות אנחנו עשויים למצוא עצמנו במריבה שאין לנו מושג בכלל מה התחיל אותה, ובעיקר איך לסיים אותה.

איך זה עובד? משפט שאת אומרת בקשי שיחזור אחריך על מה שאמרת. אתם תראו שתצליחו למנוע פערים גדולים בהבנה האחד של השנייה רק מלעשות כך.

4. דמיון.

אם אתם מרגישים כי הלהבה נגמרת, כי הניצוץ כבר לא ממש מנצנץ, נסו לדמיין את עצמכם ללא בן או בת הזוג. כל מי שאיבד את בן/ת זוגו יעיד שיתן הכל על מנת להחזיר את הזוגיות שהייתה לחיים. היזכרו ברגעים יפים שהיו לכם ונסו לחשוב מה צריך כדיי לשחזר את אותם רגעים. לרב הפתרון פשוט וקל. קחו בייביסיטר.

5. הודיה.

היה אסיר תודה על מה שיש. אנחנו עסוקים כל כך הרבה בלהשיג את מה שאין לנו במקום להשקיע במה שיש. תגידו תודה על מה שיש בקול רם. נשמע אולי קצת רוחניקי אבל זה כל כך נכון. תתחילו להודות על הדברים הקטנים. זה יעזור לאני האישי לכם ויותר מאוחר לזוגיות שלכם. פשוט אמרו תודה.

6. עשייה.

וזה אולי הטיפ הכי פרקטי פה. דייט אחד בשבוע. לא חייבים לפוצץ במעשה ענק. מספיק לשבת יחד לשולחן האוכל אחרי שכולם במיטות, או שמסיימים להתעסק ביום שלכם. פתחו בקבוק יין, ודברו. בלי טלויזיה ברקע, בלי טלפונים מצלצלים. פשוט צאו לדייט בבית. הצלחתם לצאת לדייט בחוץ? מעולה! גם כאן לא חייבים לחשוב בגדול. לכו להליכה בפארק, שבו על חוף הים, פיקניק מקומי. כל מה שיגרום לכם להתסכל אחד על השניה ולדבר.

7. הערכה.

הסוד הכי גדול יתגלה כאן! הדשא של השכן? לא באמת יותר ירוק.... איך אנחנו אוהבים לעשות השוואות למי יש יותר ומי הצליח יותר? עשו טובה, המנעו מכך. מה שנראה לכם כנוצץ וורוד אינו בהכרח כזה. התרכזו במה שאתם מצליחים לעשות אחד בשביל השניה. תודות לרשתות חברתיות כאלה ואחרות נראה כי כולם מאוד מאושרים. אף אחד לא באמת מעלה תמונות שלו מתוסכל או עייף או כועס. התמונה לא באמת ורודה היא רק נראית ככה. היו מאושרים ממה שהצלחתם להשיג יחד. כל השאר באמת לא משנה.

8. תקשורת.

כל קונפליקט קטן כגדול יפתר תמיד בשיח ודיבור. אל תהיו המנצחים היו החכמים. המפתח להצלחה למערכת יחסים יהיה תמיד התקשורת שלכם. דברו על הכל. היו פתוחים וכנים. אמיצים לומר הכל ובעיקר לשמוע ולהקשיב להכל.

אגב לתקשר בהודעות SMS, וואטסאפ זה לא נחשב... שיחת טלפון זו התקדמות, פנים אל פנים - בינגו!

9. למידה.

השקיעו בחקר ולמידה האחד של השנייה, בפרטים הקטנים שם נמצא הדבר עצמו. מה עושה לו טוב? מה היא אוהבת? מתנות קטנות, לפעמים זה יכול להיות בפתק קטן על המקרר או על המראה באמבטיה, ויכול להגיע לבישול ארוחה שהוא אוהב. להזמין סרט שהוא רוצה לראות, או לרכוש לה ספר שהיא מדברת עליו. התאמצות קטנה המראה על מחווה גדולה יכולה לעשות את כל ההבדל, בתקשורת, במאמץ ובהתכוונות.

10. רומנטיקה.

הלכה למעשה. חיבוק, ליטוף, מגע, נשיקה, הנחת יד על הכתף, טפיחה ועוד מחוות של מגע תמיד יעשו את העבודה. לא חייבים לכבות את האור, ולא חייבים לפזר עלי כותרת של שושנים על הסדינים, מספיק להגיד בקול רם על הבוקר או לפני שהולכים לישון אני אוהב אותך, לילה טוב כדיי לחבר פעילות רומנטית לכל היום.

עוד לא קרה שמישהו נכשל ברומנטיקה, אבל בהחלט קרה שמישהו נכשל באי עשייה רומנטית...

הכוונה בעשייה חשובה לא פחות מהתוצאה עצמה.

שימו את האגו בצד. חיו האחד לצד השני בשותפות שתגרום לכל אחד באופן אישי לצמוח כדיי שתוכלו להפרות זוגיות טובה ובריאה.

זה לא קל אבל עבודות קלות יומיומיות מבטיחות תוצאות לשנים.

#טיפולזוגילדתיים #תקשורתזוגית #אהבה #זוגיות #טיפולזוגי

    4281
    0