25 מרץ 20183 דקות

קושיות

עודכן ב: 5 נוב 2019

התאהבנו .

פרפרים, ציפורים, חיוכים שלא יורדים מהפנים, תשוקה מטורפת ובכלל נראה שכל היקום סובב סביב אותו אדם שהתאהבנו בו.

הכל תופס מימד שונה, קליל יותר, נותנים לעקוף אותנו בכביש, עומדים יפה בתור, למי אכפת בכלל שיש תור?

אני מוכנה לנסוע עבורו גם לצד השני של העיר כדיי לעזור לו בהשלמת משימה, והוא יטרטר את האמא של הבוס שלו כדיי שאשיג הנחה עבור השמלה שראיתי.

ככה זה. אז מה נשתנה? ארבע תשובות לקושיות הכי פופלאריות בזוגיות

במיוחד לכבוד הפסח החלטתי לתת תשובות לארבעת הקושיות הכי גדולות שיש כמעט לכל זוג:

1. הדבר שהכי אהבת בו הוא הוא הדבר שהיום הכי מעצבן אותך.

בהתחלה, שהפרפרים מפרפרים להם ומחדשים את ההתרגשות בבטן כל יום מחדש, אנחנו רואים אצל בן הזוג כל תכונה כדבר נפלא.

זה מרגש שיש לו סבלנות לענות לכל מי שמתקשר ולהסביר בצורה מפורטת ממש, גם אם מדובר על טעות במספר. זה מרגש, שהוא שורף את העוף כי אנחנו רואים רק כמה השקיע, או כמה כוונותיו היו טובות.

בשלב מסויים כמות הורמוניי האהבה במוח יורדים, והחיים מתחילים לחזור לקדמותם. רק הפעם עם תוספת נחמדה לצידך.

עם "החזרה לשגרה", גם הפרופורציות מתאזנות, ואז מבינים שזה לא כיף לעמוד תור, ולא, האפצ'ים שלו ממש לא קורעים מצחוק, ותכלס, הוא יכול לקום לבד להביא את המלח.

2. הוא לא יודע באמת מה טוב לו. באמת?

אני, יודעת הכי טוב מה הוא צריך ללבוש, איך הוא צריך לדבר, איך להתנהג. מה לשאול, ומה לא להגיד. אין, בלעדיי הוא אבוד, לא מסוגל לאכול ולשתות, לא מסוגל לקום לבד להתלבש לבד. בכלל, אין לו מושג מהחיים על כלום. טוב נו אולי חוץ מאשר לתקן איזה סתימה בכיור או לתקוע מסמר. חוץ מזה? כלום.

תשמעי.... כנראה שבלעדייך הוא ישרוד יופי. לא כמו שאת רוצה, אבל כמו שהוא רוצה. הנטייה שלנו לחשוב שהדרך שלנו היא הנכונה, ובכלל היא הדרך האחת שיש, יוצרת קונפליקטים מיותרים.

תני לו לעשות דברים בדרך שלו. אבל! אל תכעסי אם זאת לא הדרך שלך. לכל אחד יש את הדרך הנכונה מבחינתו לעשות דברים. זה הרעיון בזוגיות. להבין שלא הכל יכול להיות תחתייך.

3. אין לו יכולת לנחש מה את רוצה.

כמה תלונות אני שומעת, על הצורך שלך במשהו, והחוסר יכולת לומר לו את זה בקול רם. מה זאת אומרת? הוא אמור להכיר אותי ולדעת מה אני אוהבת... אז זהו שלא ממש. ההיכרות שלו איתך, גם כזאת שבגלל שהוא מכיר אותך הוא לא מעיז להביא לך משהו שהוא חושב שמתאים. למה? כי הוא מכיר אותך...

להגיד בקול רם וברור מה את רוצה! בדיוק! ולהיות מופתעת מהדיוק המירבי וההתאמה למה שביקשת... בכלל מבחינתי מה שחשוב הוא הפתק המצורף, או אפילו רק הפתק.

גברים, אנחנו לא צריכות יותר מזה. פתק אחד הצמידו מילים של אהבה ועשיתם את שלכם.

4. רבות הדרכים לאהוב אותך

לכל אחד יש את הדרכים שלו לאהוב, ואת היכולות להראות את זה באופן אחר. אם נחפש שוויון, כנראה שנישאר תמיד מתוסכלים עם מדד ההשוואה. למה? כי זוגיות היא אינה דבר שווה. כל אחד נותן כמה שהוא יכול לתת, וזה תמיד יהיה שונה ואחר מהדרך שלי. אם אני טובה יותר ביוזמות חברתיות, והוא טוב יותר בסידור הבית, זה כי כל אחד עושה מה שהוא יותר טוב בו.

הפנקס, בו אנחנו רושמות הכל, מה עשה, איך עשה לא רלוונטי יותר שזה מגיע לזוגיות.צאו מנקודת הנחה שכל אחד עושה מה שהוא יכול והכי טוב.

והכי חשוב לזכור שזוגיות היא הדדית, אך אינה שווה.

פסח, הוא חג מאוד משפחתי, אני חושבת שאולי הכי משפחתי שיש.

הוא עשוי להביא עמו קונפליקטים רבים, וליצור מתחים.

קחו את הזמן אחד עם השניה, קחו את הזמן עם המשפחה. הבינו שאין מושלם, יש את הכי טוב שיש.

תהנו מהרגע, תמצאו את האפיקומן שלכם (רמז הוא נמצא ממש מולכם).

חג שמח!

ענת סלע (MA)

מומחית למערכות יחסים

מטפלת זוגית, ומאמנת למציאת זוגיות.

#ייעוץזוגילקראתנישואין #אימוןזוגי #תקשורתזוגית #זוגיות #ייעוץזוגי #טיפולזוגי #הורותוזוגיות #טיפולזוגילדתיים #ייעוץזוגילדתיים #חגים

    260
    0