9 ספט 20202 דקות

קודם תיכנס בחנות, אח"כ נסתדר

השבוע קיבלתי מייל מאתר פעילויות, שלפניי שנתיים בערך פרסמתי דרכו סדנה שאני מעבירה. המייל היה מבחורה אנונימית, שביקשה שאפתח סדנה במיוחד בשבילה. אחותה, אמה והיא חייבות לקבל עזרה בכל מה שקשור במציאת זוגיות, ואני מנחה את הסדנה שהן כל כך רוצות לשמוע. הסיבה – יום הולדת לאחותה, יום כיף שיתחיל בסדנה ואח"כ ארוחת צהרים משותפת.

איף! חשבתי לעצמי, מי זה שבאמת מצא את הסדנה הזאת מלפני שנתיים, ועוד מעז לבקש ממני סדנה מיוחדת עבורה. תוך כדיי גיחוך, הטלפון מצלצל.

מהצד השני, נשמע קול של בחורה נמרצת ומתלהבת: "תשמעי, היומולדת עוד יומיים, אני ממש רוצה להשתתף בסדנה שלך, מה הסיכוי שאת פנויה?"

יש פה מישהי מאוד נחושה אני חושבת לעצמי. שניה לפני שאני אומרת לה לא, כי עברו שנתיים מאז הפעם האחרונה שהנחתי סדנה, ומה עוד יומיים? יש לי פילאטיס, וצריך להכין עוגה ליום הולדת של הקטן, ויכולתי לחשוב על עוד כמה וכמה סיבות למה לא, היא ממשיכה ואומרת: " בבקשה! זה נושא רלוונטי לשלושתינו, ראיתי את הוידאו של הסדנה והיא נראית לי בדיוק מה שאני מחפשת".

יצא לי מהפה: "יאללה בואי נעשה לכן סדנה" .

"יש!!" היא מתלהבת, "איזה כיף שאת זורמת על הרעיון הזה"

ניתקתי את השיחה. וחשבתי לעצמי כמה קל היה לי לסרב. משהו בנחישות של הבחורה הזאת גרם לי לצאת החוצה מהקונכיה שאני כל כך אוהבת (הקליניקה שלי) ולהנחות סדנה.

"אין לי מקום מפגש" אני אומרת לבעל.

"סומך עליך שתחשבי על משהו" הוא עונה לי. דאמט. האחריות לגמרי עליי.

כמה הודעות טקסט, וכמה טלפונים אח"כ, ויש מקום ויש סדנה.

קודם כל נכנסתי בחנות. אח"כ הסתדרתי..

על הקלות בה אנחנו אומרים לא, רק כי זה יזיז לנו בכמה מטרים את הגבינה.

בני ברוכים, סטנדאפיסט בוגר הישרדות של העונה הנוכחית, הסביר את המשפט שאמר לו אביו: " קודם כל תיכנס בחנות, אח"כ נסתדר", ובעברית הקלוקלת הזאת מסביר ברוכים את המשפט. אל תפחדו לעשות צעדים ומעשים. תעשו, תנועו, תתקדמו, אח"כ תתמודדו עם הסדר החדש. זה יהיה תמיד יותר טוב ממה שהיה לפני. תהיו חכמים יותר מנוסים יותר ובעיקר חיוניים יותר.

לא חשבתי איי פעם שאצטט סטדנאפיסט. זה עוד אחד מהיציאות שגורמות לי להבין שלא חייבים תמיד לחפש את הפרופסור, או הפילוסוף שהגה רעיונות גדולים. לעתים גם לאדם מן השורה יכול להיות משפט שתיקח איתך כי הוא יתאים לך בדיוק למקום ולזמן בו אתה נמצא. הנקודה היא להיות מסוגל להיכנס פנימה שנפתחת הדלת, ולא רק להסתכל על החנות מבחוץ.

הסדר חדש יגרום לכם לעשיה שונה, פורייה, יצירתית, המקובעות והשמרנות היא האויב הכי גדול של השגרה, ואם ניקח את המשפט הזה לעולם הזוגי – השגרה היא האויב הכי גדול של הזוגיות.

קודם כל תעשו דברים אחרת, אח"כ תתמודדו עם התוצאות. הכוונה כמובן למעשה חיובי, הפועל למען הזוגיות, לעשות דברים אחרת. למענה. למענו .

למצוא זוגיות. לטפל באחת. לעשות שיהיה טוב. להעז.

הסדנה עברה בשלום, והן יצאו מאושרות ומלאות ידע וכלים ליישום מיידי. או כמו שאמרה לי אחת מהן: "נתת לי כל כך הרבה חומר למחשבה"

תודה נשים מופלאות היה לי לעונג!

לקראת השנה החדשה שאמן שתביא עמה בשורות משמחות, מזמינה אתכם קודם כל להיכנס בחנות. אחכ נסתדר.

שנה טובה!

ענת סלע

*סרטון מתוך עמוד הפייסבוק - בני ברוכים סטנדאפיסט

*תמונה מתוך הסדנה ( האמא מעשנת בחוץ)...

    791
    1