top of page

שלוש תיאוריות בשיווק שיובילו למציאת זוגיות


עולם הדייטינג ועולם השיווק דומים מאוד אחד לשני.

איך בדיוק?

דמיינו שאנחנו בשוק, ויש בשוק הזה הרבה דוכנים, ועליו המון אנשים המציעים עצמם למכירה. חלק מהאנשים משווקים היטב, נעזרים בגורמים חיצוניים, חלקם עצמאיים בשטח, חלקם ביישנים וחלקם לא יודיעו בקול רם אפילו לעצמם שהם למכירה.

"הסחורה החדשה" שנמצאת היום בשוק - מלאה אנרגיות, אופטימית, נוצצת וקורנת, אך היא לא בהכרח תימכר ראשונה.

הסחורות הוותיקות יותר, פחות אופטימיות, הרבה יותר ציניות, אבל מה, משופשפות היטב בידע על כל מה שקורה בדוכנים האחרים.

הכל היום נמדד ברושם ראשוני. כיצד אני נראה? איך אני משווק את עצמי? מה אני אומר? מה אני לא אומר?

מתאמן שלי, בחור רציני עם עבר לא פשוט במערכות יחסים, (טיפוס מאוד אופטימי, שנראה טוב), אמר לי השבוע - "אני לא מצליח לעבור יותר מדייט שניים".

שאלתי אותו, כיצד הוא מציג את עצמו, מה הוא מספר לאותן נשים וכיצד הוא מציג את עצמו?

ענה לי - "אחרי שאני מספר להן את הסיפור שלי, הן חוקרות אותי עוד יותר, שואלות שאלות חודרניות שאני לא ממש מעוניין לענות עליהן שאני כלל לא מכיר אותן".

"לגיטימי אמרתי לו". מייד הבנתי שיש כאן בעיה של מספר יודע הכל. (מכירים את הדמויות האלה מהספרות)? זה זה.

אמרתי לו: "חשבת על האפשרות של לא לספר את כל הסיפור האישי שלך על הפגישה הראשונה? חשבת להיות מעט מסתורי ולהשאיר באמת את הסיפור האישי שלך לדייטים קצת יותר מתקדמים?"

אני לא אומרת לא לספר את האמת, אבל אם היום אתה חי חיים אחרים, ומתנהג באופן שונה לגמרי מהתקופה הקשה שעברת, אין סיבה לחשוף את כל הקלפים על ההתחלה.

זה שיווק נכון!

מה אני בוחר לספר על עצמי, מה אני מעוניין שיכירו בי, מי שאני היום או מי שהייתי פעם? מה יש לי להציע היום או מה הצעתי בעבר?

הכל תלוי בך, וזאת הדרך הנכונה להציג את עצמך!

לא משנה אם אתה מחפש צעיר, ותיק, אופטימי או ציני תמיד תוכל לקחת את אחת התיאוריות השיווקיות שאעלה כאן ולאמץ לעצמך אחת מהן. נניח ואתה מוצר היוצא היום לשוק.הדמיוני של הפנויים פנויות כמובן , מה אתה חושב שצריך לעשות כדיי להימכר? או כדיי שיקנו אותך? ולא את המוצר היושב לידך על המדף? מהם האסטרטגיות בהן לבחור? התשובה לכל אלה היא - שיווק נכון וטוב. בדרך למציאת זוגיות, נחשפים לכל מיני טיפוסים מעניינים יותר, מעניינים פחות, לכולם יש איזה טקטיקה/אסטרטגיה בהן הם פועלים. לא ברור אם זה עובד להם, אבל מה שכן בטוח שהשוק נהיה יותר מעניין.

אני מציעה פה את השיטות הטובות ביותר לתכנון המהלכים בדרך למציאת זוגיות. כל שנותר לך לעשות הוא לבחור. (ממש כמו במציאת זוגיות):

1. תיאוריה זו, אומרת לא להתחכם. הרבה אנשים בוחרים בה כי היא קלה ליישום.

keep it simple stupid תיאוריית ה- KISS

המסר חייב להיות מאוד ברור, ישיר ומדבר על המוצר עצמו ולא בעקיפין. מה זה אומר? שווק את עצמך באופן פשוט, לא מתוחכם, לא מתאמץ. אני ממליצה להיות במיטבך, אך באופן טבעי.

איך עושים את זה? תבין שמה שאתה הוא המוצר הטוב ביותר שיש היום בשוק, לא צריך לעשות התאמות מיוחדות לקונה הפוטנציאלי. אין צורך במבצעים מיוחדים, שלטי ניאון מבריקים המזמינים קונים, אלא פשוט להיות אטקטיבי כמי שאתה.

תשקיע, תראה את היכולות המדהימות שלך יחד עם זאת תהיה נאמן למקור. הקונה המתאים בסוך יגיע. אין צורך במניארות מיותרות, דאווינים כאלה ואחרים. 2. זוהי תיאוריה המכוונת להליך שיווקי ולא לצעד בודד כמו הדוגמא הקודמת. תיאוריית עשרת הממ"ים: מוצר, מיצוב, מיתוג, משתתפים, מחקר שוק, משתפי פעולה, מיקום, מסע קידום, מדיניות, מחיר.

תיאוריה זו מכוונת למי שצריך לעבור תהליך עם עצמו ולדעת מה הוא מציע לאחרים. אם תעברו שלב אחרי שלב ותענו על כל השאלות שהתיאוריה הזאת מציעה, בטוח תוכלו להשיג תוצאה שיווקית טובה יותר לעצמכם. ובכך לדוג את הדג שלכם!

מה אני צריך לדעת לעשות לפי תיאוריה זו?

לאפיין את המוצר (היינו אותך), מיצוב - היכן אני ממצב את עצמי בסקאלת הרווקים הנחשקים באזור? מיתוג - איך אני יוצר לעצמי שם של בחור רציני מחפש, או בחור פחות רציני ולא ממש מחפש... משתתפים - מי הפוטנציאלים להכרות? מחקר שוק - מהם המקומות למצוא בהם? מהם הקבוצות השוות במרחב הוירטואלי להיות בהן ולא להיות בהן? משתפי פעולה - איך אני משתמש במקורות שלי על מנת להשיג את מה שאני רוצה? מיקום - איפה אני מחפש? איפה אני גר... איפה אני רוצה לגור?.... מסע קידום - מתי אני מתחיל את שיווק המוצר? מי נמצא איתי במסע השיווקי הזה? מדיניות - מי מתאים לי? מה אני מבקש למצוא? מחיר - מה המחיר אותו אני מוכן לשלם? מחיר ממשי הוצאות בדייטים ובאתרי הכרויות אבל גם זמן הוא מחיר יקר אליו יש להתייחס...

3.

תיאוריה זו, היא הכי כיפית... אבל גם רצינית... תיאורית הכיף (The Fun Theory) - היא אומרת שלכל פעולת שיווק שאנחנו עושים הוסיפו מימד אטרקציוני של הנאה. בדרך זו יהיה קל יותר לעלות על המתחרים שלך ולזכות בתשומת לב גבוהה יוצר משאר ממוצרים בשוק. התיאוריה מוסיפה ואומרת כי הדרך לעלות מודעות למוצר מסויים, נגרמת על ידי הנאה בשילוב חוויה ויוצרת שינוי בהתנהגות.

זאת אומרת, שלא מספיק להציג את עצמכם כלפי השני/ה, יש להוסיף מימד חוויתי להצגה העצמית (כך יזכרו אתכם יותר טוב), מומלץ למי שמגדיר עצמו יצירתי ואוהב לחשוב מחוץ לקופסא.

אני עד היום לא אדח בחור שבא להכיר אותי פעם ראשונה בבליינד דייט והביא לי בקבוק אייריש קרים. ממש כך! לא יצא מהמערכת יחסים הזאת הרבה, אבל המימד השונה, החוויה השונה אותה הציע בדרך בה הציג את עצמו זכורה לי עד היום. אז יותר מכל, שמגיעים לזוגיות - תמשכו אליכם כאלה שגרמתם להם לחייך, שהצעתם להם חוויה מהנה, ועל הדרך גם שיניתם אצלם איזה דפוס חשיבה או התנהגות...

אלו היו שלוש תיאוריות קצרות מאוד, הנותנות טעימה מתחום השיווק אותן ניתן לבצע על החיים האישיים שלכם בדרך למציאת זוגיות. כל שנותר הוא לבחור את הדרך, להנות ממנה, כי אז ההגעה למטרה תהיה מתוקה מאוד!

בהצלחה!

62 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page