top of page

מה עשוי להכשיל את הזוגיות?


כולנו רוצים זוגיות מושלמת. כזאת שיוויונית, שהכל הולך בה פרפקט. הדדיות מושלמת, היא אוהבת אותי בדיוק כמו שאני אוהב אותה.

אחד כזה שישלים אותי. שיכיר אותי ככ טוב שבכלל מבלי שאגיד משהו הוא כבר ידע על מה אני חושבת וכמובן מה אני רוצה.

זה נקרא פנטזיה. קיים, אבל בסרטים, קיים בעולם בו תסריטאי הוליוודי מכתיב את האופי בו אנחנו חושבים שזוגיות צריכה להיות.

כי זה לא קורה בזוגיות אמיתית, כזאת שמחזיקה שנים. למה? כי בפועל אנחנו שני אנשים אינדיבידואלים. עם צרכים שונים, ערכים שונים ורצונות שונים. עם השנים הולכים ומתגבשים לידי זהות אחת ברורה שהיא אחת. לא שניים .

אז מה לעשות כדיי לשמור על הזוגיות שלכם כדיי שתהיה טובה? לעשות. את מה? הנה כמה מהצעדים שיוכלו לעזור לכם לשמור על הזוגיות שלכם טובה וארוכת שנים.

שוויון – אל תחפשו אותו. הוא לא קיים במערכות יחסים. אין חצי חצי. בטח שלא חלוקת הנטל באופן שוויוני. יש עשייה משותפת שהיא לא שוויונית. כל אחד נותן מה שהוא יכול. ועושה מאמץ לעשות מעבר ליכולות שלו. אם אני מרוויחה יותר, כן, אשלם יותר חשבונות. אם אתה אחראי על רחיצת כלים והורדת הזבל, זה לא אומר שאם יש כלים בכיור, או יש ערימת זבל שצריכה להתפנות, אתעלם מהם כי זה לא תפקידי.

התפקיד המשותף היחידי של שני בני הזוג הוא העשייה עצמה.

מרחב אישי – התחתנתם. או שאתם חיים ביחד מבלי שערכתם טקס. זה ממש לא אומר שאתם צריכים לבטל את הפעילות האישית שלכם, או את הרצונות שלכם. השקיעו במרחב האישי שלכם באופן רציף.

הדרך הטובה ביותר לשמור על זוגיות טובה היא היכולת דווקא להפריד. לפתח עולם שלם אישי, מלא בתחביבים, לימודים, חברים. וכל הזמן לטפח אותו.

נכון, זה לא סותר את בנית העולם הזוגי שלכם, אבל הכי חשוב ואפילו הרבה לפני שאתם ממהרים להשקיע בזוגיות השקיעו בעצמכם. זה ישתלם לכם ולזוג שלכם.

הסביבה והמשפחה - אז אנחנו לא חיים על אי בודד. יש מסביבנו משפחה שרוצה ונכונה לעזור ? קודם כל תברכו על זה. אבל מי שחיי את חייכם ואת הזוגיות שלכם הם ממש לא המשפחות שלכם. אלא רק אתם.

מתחו קווים ברורים היכן עובר הגבול בו מותר להתערב הן בזוגיות שלכם ובטח על גידול הילדים.

עזרה זה ברכה, אבל גם לעזרה צריך לעמיד גבולות. ואה כן, ככל שתהיו ברורים יותר בעזרה שאתם רוצים לקבל ככה תמנעו ממחלוקות מיותרות. היו ספציפים. תגידו ברור מה אתם רוצים. ככה תחסכו אי נעימויות.

סלולארי – אויב הזוגיות מספר אחת. אם משתמשים בו לא נכון כמובן. מה זה שימוש לא נכון? שהוא הולך איתכם או יושב איתכם בכל מקום בו גם הזוגיות שלכם נמצאת.

יצאתם לארוחה רומנטית? הלכתם להופעה? השאירו את הסלוארי במקום כזה שתפקידו יהיה לתעד את הרגעים היפים שלכם. לא מעבר לזה. ולא, לא לחיות את החוויות שלכם לפי איך זה יצטלם. חוויות אמיתיות, כאלה שתהנו האחד מחברתו של השניה יהיו כאלה שתשכחו בכלל לצלם.

תנו לרגעים שלכם מקום אמיתי, נטול הפרעות חיצוניות. הלייקים האמיתיים בחיים הם אלה שאתם תתנו אחד לשניה, מבלי שאף אחד יאשר לכם אותם.

הדרך הטובה ביותר לשמר את הזוגיות שלנו, היא לחיות איתה ולעבוד בה.

יום העבודה שלנו אולי נגמר בשניה שיצאנו מהמשרד, אבל הוא לא באמת נגמר.

כי אז מתחילה המשמרת השניה או אולי הראשונה והיא העבודה על הזוגיות שלכם.

הרבה לפני שנהייתם או תהיו הורים, הזוגיות שלכם היא תוואי הדרך

המשמעותי ביותר עבורכם ועבור הילדים שלכם.

תתחילו לעבוד. התשלום יגיע בחלקים ולאורך כל תקופת חייכם המשותפת.

בהצלחה

ענת סלע (MA)

מטפלת זוגיות

מאמנת למציאת זוגיות

מומחית למערכות יחסים.

20 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page