top of page

סליחה, מי האחראי פה?


שאני מקבלת מוצר או שירות שאני לא מרוצה ממנו אני מחפשת אחראי למחדל.

יכול להיות שרכשתי משהו שעל פניו נראה מבטיח אבל לאחר שימוש נראה כי המוצר כלל לא מה שחשבתי.

אז, סליחה, מי האחראי פה לחוסר שביעות הרצון שלי?

נניח והמוצר שרכשתי הוא בן זוגי. כן, תכלס הרי בחרתי אותו מבין עשרות אם לא מאות מועמדים, מותגים כאלה ואחרים שעמדו שם, חלקם עמדו יפה בתור, חלקם התאיידו עם הזמן וחלקם היו מתים שאקנה אותם, אבל לא. אני בחרתי בו. בבחיר ליבי.

התרגשתי מההחלטה שקיבלתי עד כדיי כך שהכרזתי על יום הקניה כיום חגיגי במיוחד.

אפילו הזמנתי אורחים למעמד המכובד הזה.

לקחתי את המותג המבוקש הביתה, והתחלתי להשתמש.

עם הזמן גיליתי שתכלס המוצר.... לא בדיוק מה שחשבתי שהוא. הוא לא בדיוק תפקד כמו שאני רציתי, לעיתים היה נראה שיש לו עולם שלם משלו. כאילו הוא לא עומד לרשותי ולפי דרישותיי. הכי גרוע למוצר עם המותג הידוע היו טענות עלי ועל איך שאני משתמשת בו. את לוחצת עליי מהר מדיי, את מחפשת אותי יותר מדי, את מעמידה אותי בפינה ובכלל כדאי שתתחילי להבין שאם תמשיכי להשתמש בי ככה, אני עלול להינזק.

שמישהו יגיד לי מה לעשות? אני לא אצא פראיירית!!

נחושה מתמיד התקשרתי לשירות הלקוחות של המוצר. חיפשתי אחראי למוצר מהמותג שאני בחרתי!

אף אחד לא ענה לי.

ביום למחרת התקשרתי שוב. הפעם בשעות הבוקר. חשבתי לעצמי שבטח יש מי שעובד שם בין 9-18, אך להפתעתי הרבה לא היה אף אחד שייתן שירות, ויותר מזה ייקח אחריות.

חה! צחקתי. הוליכו אותי שולל. הבטיחו לי אחריות לכל החיים. ועכשיו מה?

אני תקועה עם המוצר הזה, ממש ככה. מה עושים?

מחליפים? עד שהשקעתי כל כך בבחירה, ובכלל לקבל החלטה לרכוש, לא היה קל בכלל אז ללכת עכשיו ולנסות משהו אחר?

ממש לא מתאים לי.

ניסיון אחרון למצוא אחראי למחדל. ביום שרכשתי אמר לי המוכר, במידה וקורה משהו תדעי שיש למי לפנות. יש לך אבא ואמא. זה לא עוד חברה קטנה, אלא מוצר עם אחריות לכל החיים.

אז התקשרתי. לאמא שלו. להפתעתי היא ענתה לי.

שאלה אותי : "כן, איך אני יכולה לעזור"?

אמרתי לה: " קחי אחריות על מה שעשית"!

ענתה לי ממש באלו המילים:" גברתי הנכבדה, האחריות היא עליך בלבד. אני רק הבאתי אותו לידייך. מכאן זה שלך".

עניתי לה: " .... ..... ..... "

נותרתי ללא מילים.

וואלה? ככה זה עובד?

אין באמת מי שאחראי על בן הזוג שלי ועל המערכת יחסים ביננו?

התבאסתי. לא כך דמיינתי שזה יהיה. אבל אז גם הבנתי שיש לי ברירה. תמיד יש.

אז בערב, שכולם כבר הלכו לישון, דיברנו.

הקשבתי לו. שמעתי מה הוא צריך. מה יעזור לו לתפקד טוב יותר.

איך נוכל לשתף פעולה ככה שנוכל לשרת אחד את השניה לעוד הרבה שנים ביחד.

אחרי הכל, יותר נעים שמסתדרים.

אחכ, שהוא כבר נרדם, חשבתי לעצמי שאיזה מזל שזה מה שבחרתי.

ותכלס, מי שאחראי לכל סיטואציה בחיי היא אני. איך אני מגיבה, מה אני אומרת ומה אני עושה זה רק באחריותי.

לקחתי נשימה ארוכה ועמוקה ואמרתי: "את זה אני חוגגת!"

לבחור כל יום במוצר הזה, שקניתי לאחר שעשיתי דרך ארוכה מאוד, מגיעה לי שאוכל להנות ממנו ולקחת אחריות על טיב השירות.

נכון, זה לא כל כך פשוט. אבל התוצאה תמיד משתלמת.

מניסיון :)

ענת סלע, מטפלת זוגית ומאמנת למציאת זוגיות

מומחית למערכות יחסים.

12 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page