top of page

שנהיה לזוג ולא לפרט


ערב ראש השנה מתקרב, בין אם את נשארת לסעודת החג ומתכוננת למבול שאלות, או מתכוננת למבול טרופי בקופנגן, קבלי חמש עצות שימושיות, כאלה שיגרמו לך לחשוב קצת לפני שאת יוצאת לפגוש את הדייט הבא שלך.

בואי נתייחס לסטיסטיקות, ותרשי לעצמך להיות אופטימית.

ארבעה מתוך עשרה, או תשעה מתוך עשרה?

לאיזה סטטיסטיקה תרצי להשתייך?

במבט ראשון תגידי שאת רוצה להיות 4 מתוך 10, כי תכלס הסיכוי להיתקל במאורע, או ברעיון קטן יותר, ובדרך כלל נעשה מאמצים שלא להיות כלולים באף סטטיסטיקה נכון?

אז המספרים האלה מתייחסים לאחוזי המתחתנים ולאחוזי הגירושין בעולם המערבי.

מה זה אומר?

תשעה מכל עשרה אנשים יתחתנו.

ארבעה מכל עשרה אנשים יתגרשו.

אז עכשיו לאיזה סטטיסטיקה תרצו להשתייך?

כמה מאמצים אנחנו עושים היום במטרה להשתייך לתא משפחתי אותו אנחנו רוצים להקים בעצמנו.

הכמיהה להקמת תא משפחתי היא עצומה, ובמיוחד במדינת ישראל שמקדשת את הרעיון של הקמת בית הכולל ילדים, כלב ומשכנתא.

אז איפה הקושי? למה כל כך קשה היום למצוא בן זוג?

הנה חמש סיבות עקריות:


  1. פחד מהחמצה FOMO . לחיות בעולם של שפע, מכל מקום ובכל זמן יוצר תחושה איומה שהכל אפשרי. אז למה זה איום? כי זאת אשליה. לא הכל אפשרי ולא הכל נגיש. וולא באמת הכל זמני. לכאורה, אין באמת סיבה להחליט על אחד שיהיה שלך. אם לא הוא, יש עוד מאה כמותו. אני אומרת, שזה לא הפחד מהמחמצה אלא הפחד מלקבל את החלטה. לקבל החלטה אומר שכל האחרים לא רלוונטים, ואין אף אחד אחר בעולם שמעניין אותי חוץ ממנו. הריגוש בקבלת "מוצר חדש", היא אשליית אושר ותפקידה לחלוף מהר. החכמה היא להתרגש כל יום מחדש מאותו בחור, ולמצוא מה כן יפה, ומה כן מתאים ועובד. בשביל למצוא את האחד צריך רק אחד.

  2. פרופסור יורם יובל אמר באחת ההרצאות שלו, שאנחנו לא צריכים למצוא בן זוג לכל החיים, אלא, בן זוג שנוכל לעבוד איתו על הזוגיות לכל החיים. וזה בהחלט נותן פרספקטיבה אחרת לכל הרעיון של מציאת זוגיות. למצוא את המשותף וגם את השונה. לדעת שיש מישהו שיכול להיות בן שיחה, שיוכל להתמודד עם החוזקות שלך ועם העוצמות שאת מביאה לקשר. זוגיות היא עבודה אין סופית, והיא ממש לא נגמרת במציאתה אלא מתחילה שם.

  3. מי שיודעת הכל לא תתאהב לעולם. הנטייה שלנו לחשוב שאני יודעת ומכירה את עצמי, מודעת לכל המגרעות, (שתמיד נשלפות ראשונות), לצד החוזקות (שהן מתחבאות ונעלמות), יוצרות חסימה אוטומטית של כמעט כל בחור פוטנציאלי. אם את חושבת שאת יודעת הכל, ואם אי אפשר לחדש לך שום דבר, היית, ראית, וחווית כל דבר אפשרי, יהיה קשה מאוד להפתיע אותך, ומכאן יהיה לך מאוד קשה להתאהב. תדעי פחות, תהיי פתוחה להקשיב לדברים שכבר שמעת אבל תעיזי לתת להן משמעות אחרת. תהיי פתוחה לקבל את עצמך בסיטואציות ובמפגשים חדשים כאלה שהתנסית בהן וכאלה שמעולם לא עשית. תדעי פחות. תרוויחי את עצמך יותר.

  4. הפכים נמשכים, אבל הדומים שורדים. קלישאה נחמדה שאם הוא הפוך ממני לגמרי אז אנחנו משלימים. אני אוהבת בוקר, הוא טוב בלילה. אני אוהבת חיי כפר הוא אוהב חיים עירונים. זה נחמד, כדיי ליצור ענין בתחילת הקשר, אבל תכלס, זה לא באמת מחזיק מעמד, ובעיקר מוביל למחלוקות. הדמיון יתקיים בשאיפות שלכם, בטעם, באמונות ובדעות שלכם. לא, זה ממש לא אומר למצוא מישהו שהוא בדיוק כמוך, בשביל זה יש אותך, אבל מספיק ששניכם תהיו על אותו דף בכוונות שלכם, בדעות משותפות על החיים והדרך לחיות אותם וכך תצליחו למצוא קרבה ומכנה משותף.

  5. את מסוגלת להיות תמימה? לבוא נטולת שיפוטיות, נטולת אגו, נטולת ידע (כבר אמרנו), לבוא תמימה, קצת כמו ילדה שפוגשת בפעם הראשונה את ההפתעה הכי גדולה לה חיכתה. לבוא תמימה למרות הקושי. להיפתח למרות המגננות שנשארו מהדייטים הקודמים, להעז לראות דברים רק כי את מאפשרת לעצמך לראות דברים אחרת. זה באמת לא קל, אבל פותח עולמות חדשים.

אם צלחת את כל זה ודיברתאיתו בטלפון!!!! כן, העזת לצאת מהוואטס אפ או מהצ'ט בפייס, כנראה שסיכויי ההצלחה יהיו גדולים יותר.

קחו את האפליקציות הכרויות בערבון מוגבל. כן, כל העולם ואשתו שם, אבל גם את. ויש אנשים טובים ברשת, רק לוקח קצת זמן למצוא אותם.

אגב, מי שהכיר און ליין, יש לו 35% פחות סיכוי להתגרש. תודו שזה מכניס קצת אופטימיות לשיט שרץ ברשת....

הכי הכי הכי חשוב, צאי החוצה. תעיזי. תבחרי לראות את הטוב בכל התהליך הזה של מציאת זוגיות, גם אם הוא סיזיפי והוביל אתכן לעוד דייט לא מוצלח.

ותזכרי, כל דייט כושל הוא עוד אבן שתדרכי עליה בדרך לחופה שלך.

כתוב בלשון נקבה, אך בהחלט פונה גם לגברים.

ענת סלע,

ייעוץ זוגי. גישור משפחה. אימון למציאת זוגיות.

מומחית למערכות יחסים.

24 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page