top of page

הפרקטיקה של הזוגיות

דמיינו את זה- שלושים שנה מהיום, שנייכם יושבים על ספסל במרפסת הבית שלכם, מול גינה מטופחת, כלב מימין, חתול משמאל, אתם באמצע מופע הולוגרמה של קולדפליי (תזרמו בדמיון), נהנים מכל השפע הזה מסתכלים האחד על השניה ואומרים - "גם אחרי עשרות שנים ביחד, כיף! כיף שאתה כאן, כיף לי שאת איתי!"


הזייה או מציאות?

אם נבחן את מופע ההולורמה יכול להיות שזאת הזייה, אבל אם נבחן את הזוגיות, זה לגמרי יכול להיות מציאות!

זוגיות טובה אינה תוצר של החיים אלא של עבודה קשה, מתמשכת ועקבית. הייתם מעיזים לעסוק במה שאתם עושים ללא לימודים והכוונה? ללא התמקצעות ברורה? אז איך זה יכול להיות שאתם חיים בזוגיות, הרבה מאוד שנים ואף פעם לא עצרתם ללמוד מה צריך לעשות? אני מניחה שאתם מאחלים לעצמכם זוגיות ארוכת שנים.

אך מה יבטיח את טיבה? מה ייתן לכם להבין שאתם עושים את הדבר הנכון?

אספתי כאן על קצה המזלג את עשרת הכללים, מחולקים לעשה ואל תעשה בזוגיות.

מספיק שתתחילו ליישם אחד מכל אחד מהכללים, וכל שבוע תוסיפו עוד כלל, ואתם כבר תהיו במקום אחר לגמרי.

מה לעשות:


1. תגידו בקול מה אתם רוצים שיקרה. אם אתם מעוניינים לקבל משהו, יחס, מתנה, תשומת לב, תגידו בצורה ישירה וברורה מה אתם רוצים. אני רוצה לצאת לצימר. אני רוצה לצאת עם חברים, אני רוצה שתמזוג לי יין, רק כך תשיגו את מה שאתם רוצים בדיוק. הרווח כפול.


2. הגבירו את הנוכחות הפיזית על ידי מגע, ליטוף, חיבוק נשיקה. לכו מחובקים ברחוב, שלבו ידיים, היפרדו בנשיקה, הפתיעו האחד את השנייה במגע נעים במהלך היום.


3. אם הילדים עדיין קטנים, ואינם נשארים ללא השגחה, דאגו לבייביסיטר שאתם סומכים עליו במאה אחוז וצאו לבילויים משותפים. ההורות שלכם תשתפר פלאים אם תדאגו לעצמכם לבילוי משותף של מבוגרים.


4. צרו חלוקה בינכם מי אחראי על איזו מטלה בבית. מי אחראי על השכמות, מי אחראי על מקלחות, הכנת ארוחת ערב או פינוי המדיח. הנטייה לחשוב כי דברים מסתדרים יכולה להוביל לציפיות ומכאן לאכזבות.


5.שבו לשיחה בת 20 ד'לפחות שלוש פעמים בשבוע בערב. בלי מסכים, בלי טלפונים ברקע. תשאלו האחד את השניה שאלות כמו מה הדבר הכי מענין שקרה לך היום.


מה לא לעשות:


1. אל תניחו הנחות. הנחות מגבילות את היצירתיות ואת היכולת להפתיע ולהיות מופתע. צאו מנקודת הנחה שיש עוד מה ללמוד האחד על השנייה, וכך תוכלו לשמור על להבה דולקת גם אם היא קטנה.


2. קחו אחריות. אל תנסו. אל תשתדלו. אל תעשו מאמץ. פשוט תעשו. תעשי למענו. תעשה למענה, תהיו אקטיבים וכל הזמן תשאלו את עצמכם האםאני עושה מספיק. לא מתוך מקום של השוואה אלא מתוך מקום בואתם מבינים שיש לכם אחריות לזוגיות שלכם.


3. חושבים שיש שיוויון בזוגיות? זה ממש לא נכון. תמיד יהיה מישהו שיעשה יותר. יותר ינקה, יותר יחנך, יותר ייזום פעילויות, יפרנס יותר. הפסיקו לחשוב מדוע אני עושה יותר לעומת השני, אלא פשוט עשו בידיעה שהחלוקה בינכם לא תהיה אף פעם שווה.


4. אל תשארו יחד רק בגלל הילדים. הילדים רואים הכל ומבינים היטב את מערכת היחסים בינכם. ילדים לומדים מערכות יחסים מהתבוננות בהוריהם. ואם המודל לא מתפקד כראוי, אתם לא רק עושים נזק לעצמכם אלא גם להם. עדיף שני בתים בריאים מבית אחד חולה.


5. אל תפסיקו לעבוד על הזוגיות שלכם. השקיעו בה כאילו היא עוד ילד בבית. הניחו את האגו בצד ופעלו למען הזוגיות שלכם כי אף אחד אחר לא יעשה זאת במקומכם.


ואם אתם מחפשים בכל זאת כלים ספציפים המתאימים לכם באופן אישי, למי שאתם, לדרך שלכם, דברו איתי לכל אחד מגיע לחיות את החיים שהוא רוצה, בזוגיות טובה ומיטיבה ולהנות האחד המהשניה.

142 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page