top of page

פרויקט אהבה ❤

החודש מציינים ברחבי העולם את הוולנטיין. חג האהבה. לגברים שקוראים את הבלוג (גם אתה אופיר) תרשום ביומן 14.2.20 , זה יוצא יום שישי. קל.

לפני כמה שבועות יצרו איתי קשר מגזין מנטה, כדי לספר לי שהם בחרו בי יחד עם קולגות מצויינות להוביל את פרויקט אהבה. מה זה אומר? חמש נשים, כולן מיועצצות זוגיות כל אחת והשיטה שלה, מתארת מה מבחינתה היא הדרך הטובה ביותר לשמור על זוגיות טובה ומיטיבה.

הנה חלק ממה שתקראו בכתבה. בגרסת הפרינט, היא צומצמה, בגרסת הדיגיטל, תקבלו את הגרסה המלאה.

 

"אהבה זוגית מתחילה באהבה עצמית"

זה מה שתשמעו מענת סלע, מומחית למערכות יחסים, אם תגיעו אליה בעקבות זוגיות מתפוררת או חוסר הצלחה לכונן אחת. אז איך לומדים לאהוב?

.

מה זאת אהבה בכלל?


"אהבה מורכבת משלושה גורמים עיקריים: תשוקה, אינטימיות ומחויבות, וכל אחד מהם טומן בחובו עולם ומלואו שעליו יש לעבוד באופן קבוע כל הזמן. אהבה זוגית מתחילה באהבה עצמית. הבחירה לחיות יחד אינה מבטלת את "האני" אלא צריכה להעצים ולחזק אותו. קושי ומשבר בזוגיות ובאהבה נובע מחוסר מימוש עצמי".

האם חל לדעתך שינוי בכינון זוגיות בעידן הנוכחי בהשוואה לעבר?

"כן! חל מהפך ענק והיום יש משחק, יש חוקים ומי שלא עומד בהם עלול להיות מאוד מתוסכל. אני פוגשת נשים שחיו בזוגיות במשך 20 שנה ויותר, פותחות טינדר כי זה מה שאמרו להן שצריך, והן מרגישות אבודות. בנוסף, עידן ה-Me too מציב גברים בעמדה לא ברורה היום, והם עשויים לחוש מבולבלים וחסרי ביטחון מול אישה שעדיין מבקשת וזקוקה לחיזור כמו פעם. ואז עושים הרבה טעויות".

מהם החסמים הכי משמעותיים במציאת זוגיות כיום?

"החסם הכי משמעותי לרווקים כיום הוא הקושי בבחירה שנובע מהאפשרויות הדיגיטליות. השפע רחב וגדול ונדמה שתמיד יש אופציה טובה יותר מהנוכחית. זאת כמובן אשליה. דפוס זה נקרא 'פרדוקס הבחירה' - מה שמוביל את שני הצדדים לא להתמקד בקיים ולחשוב שבחוץ מחכה אפשרות טובה יותר. יש קושי בהתמקדות והמחשבה המובילה היא פחד מהחמצה".

ומהם החסמים בתחזוקת הזוגיות?

פערים בתשוקה המינית.

אחרי שנים של זוגיות המיניות מקבלת תשומת לב שונה אצל בני הזוג. גברים רוצים יותר סקס ואילו נשים החוות שינויים הורמונליים, לצד גורמים סביבתיים כמו עבודה וילדים, יתמקדו במחויבות ואינטימיות ופחות בסקס.

השוואות.

הרשתות החברתיות מתעתעות בין מציאות לדמיון. זוגות נוטים לחשוב פחות טוב על הזוגיות שלהם רק כי הם עורכים השוואות. אחד מהגורמים שעליהם אני שמה דגש בייעוץ הוא להבין שהדשא של השכן לא באמת ירוק יותר.

פרנסה וקריירה.

תרבות הצריכה והצורך להעניק למשפחה רמת חיים גבוהה מחייבים את שני בני הזוג לצאת לעבוד, וזה בא על חשבון הזמן הזוגי והשקעה בזוגיות. אבל זוגיות אינה מתחזקת את עצמה - היא דורשת עבודה".

בקשר לקשר

שלושה צעדים בונים לשיפור הזוגיות

1. הקדישו זמן לתקשורת הזוגית. שבו בערב לשיחה בת 20 דקות, שלוש פעמים בשבוע לפחות. בלי מסכים, בלי טלפונים ברקע, ודברו. אפילו פתחו בקבוק יין במרפסת ביחד - זה יכול לשפר מאוד את טיב התקשורת.

2. מצאו חלון זמן גם לעצמכם. דאגו לפנות זמן לפיתוח אישי שהוא רק שלכם, בלי בן/ת הזוג. אל תוותרו על חלומות, לימודים, קורסים או חוויות אישיות. השקיעו וטפחו חברויות.

3. צאו לבלות "כמו פעם". אם הילדים עדיין קטנים דאגו לבייביסיטר וצאו לבילויים משותפים. ההורות שלכם תשתפר פלאים אם תדאגו לעצמכם לבילוי משותף של מבוגרים.



רוצים לקרוא את כל הראיון ?




אני מאחלת לכם חג אהבה שמח שנה זוגית מיטיבית

שתדעו לפרגן לעצמכם את הכי טוב שיש ולהנות כל הדרך. גם אם היא רצופה מהמורות.


באהבה


ענת סלע,(MA)

מומחית למערכות יחסים

ייעוץ זוגי, גישור משפחה וגירושין, אימון למציאת זוגיות.

73 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page