top of page

שאלון הכרות, ככה תתאהבו מחדש

בין אם אתם 20 שנה יחד, או זה הדייט הראשון שלכם, אוסף השאלות שלפניכם יביא אתכם להתקרבות ואפילו להתאהבות מחדש.

כאשר יש שיח, בו כל אחד מהצדדים מתכונן אליו, יווצר חיבור, כאן אני מביאה לכם את האפשרות להעמקה, להיכנס לעולם תוכן בו תוכלו להתאהב מחדש בבן הזוג, להיפתח ולחזק את הזוגיות.





הפסיכולוג והחוקר ארתור ארון, מאוניברסיטת ברקלי קליפורניה ביצע מחקר ובו תהה ההאם שני זרים לחלוטין יכולים להתאהב בזמן מאןד קצר.

התשובה הייתה מפתיעה.

במחקרו ,מתייחס ארון לדרך בה אנחנו נפתחים בפני אדם זר, המאפשרת לנו לחשוף ולהיות כנים ואמיצים, מה שמאפשר אינטימיות ומכאן התאהבות.

האם המחקר עבד? ובכן, הוא יזם ניסוי, והכניס לחדר שני אנשים זרים לחלוטין. להם נתן לשוחח ולשאול שאלות. למעלה מ30 שאלות* המכוונות לפתיחות ואינטימיות.

בסיום השאלות, נתבקשו השניים להתבונן האחד לשנייה בעיניים, ללא שיח. כך למשך ארבע דקות. (!)

תוצאות המחקר הראו קרבה משמעותית גדולה יותר בין שני האנשים שנתבקשו לענות על השאלות לעומת זוג שנתבקש לשוחח ללא הנחיה.

השוס – הזוג,שענה על השאלות התחתן לאחר חצי שנה. כן, נדרשו להם 45 דקות להתאהב ולפתח אינטימיות.

השאלות יוצרות עניין, ובונות קרבה, והן ללא ספק נותנות בסיס להכרות עמוקה יותר, על ידי חשיפת ערכים, וגילוי ערכים משותפים, חלומות ותקוות זהות ודרך להוסיף 'פלפל' לשיחות.

מוכנים לנסות בעצמכם?

הוראות הפעלה:

פתחו בקבוק יין, הניחו קערת פירות, או מגש גבינות

ודאו כי אין מי שיפריע סביב, (שהילדים ישנים, טלפונים בצד, מסכים כבויים), והתייחסו ברצינות לשאלות שתעלו. אפשר שכל אחד בתורו יעלה שאלה.

שימו לב, אם אתם אלה ששואלים את השאלות, אל תמהרו לתת את תשובתכם. עודדו מחקר, והבנה של השיח. שתסיימו להקשיב ענו על השאלה בעצמכם

בסיום השאלות, הביטו זה בעיני זה במשך 4 דקות.

בהצלחה



שאלות: 1. אם יכולת להזמין כל אדם, ( חי או מת) לארוחת ערב, את מי היית מזמין? 2. האם תרצה להיות מפורסם? באיזה אופן? 3. האם אתה אי פעם עושה חזרה לפני שיחת טלפון? למה? 4. מה נחשב בעיניך כיום "מושלם"? 5. מתי שרת לעצמך בפעם האחרונה? ולאדם אחר? 6. שכל או גוף? מה שהשגת עד גיל 30, ולהמשיך לחיות באופן הזה בדיוק עד גיל -90, במה תבחר? 7. האם אתה יכול לציין שלושה דברים משותפים לך ולבן הזוג? 8. על מה בחייך אתה הכי אסיר תודה? 9. לו יכולת לשנות משהו אחד בדרך שבה גידלו אותך, מה היית משנה? 10. ב-4 הדקות הבאות, ספר לבן שיחתך את סיפור חייך, מפורט ככל האפשר. 11. לו יכולת להתעורר מחר עם תכונה או יכולת חדשה, מה היא הייתה? 12. אם כדור בדולח היה יכול לספר לך את האמת על עצמך, על חייך, על העתיד או על כל דבר אחר, מה היית רוצה לדעת? 13. האם יש משהו שאתה חולם לעשות כבר זמן רב? למה לא עשית אותו? 14. מה ההישג הכי גדול בחייך? 15. מה אתה הכי מעריך בחברות? 16. מה הזיכרון היקר ביותר שלך? 17. לו ידעת שבעוד שנה תמות בבת־אחת, האם היית משנה משהו בדרך שבה אתה חי היום? למה? 18. מהי חברות בשבילך? 19. לסירוגין, ספרו אחד לשני תכונה אחת שאתם מחשיבים כתכונה חיובית אצל בן הזוג. חלקו 5 כאלו. 20. כמה קרובה וחמה המשפחה שלך? האם אתה מרגיש שהילדות שלך הייתה מאושרת יותר משל רוב האנשים? 21. איך אתה מרגיש לגבי הקשר שלך עם אמא שלך? 22. נסחו, כל אחד, 3 הצהרות שמתחיל ב "שנינו" למשל, "שנינו בחדר הזה,ומרגישים…" 23. השלם את המשפט: "הלוואי שהיה לי עם מי לחלוק את…" 24. ספר לבן הזוג מה מוצא חן בעיניך אצלם: הייה כן מאוד. 25. חלוק עם בן שיחתך רגע מביך בחייך. 26. מתי בכית בפעם האחרונה בפני מישהו אחר? ולבדך? 27. מה, אם בכלל, נחשב בעיניך רציני מכדי שיצחקו עליו? 28. הבית שלך, כולל כל מה שיש לך, עולה באש. אחרי שהצלת את אהוביך וחיות המחמד שלך, יש לך זמן להוציא בבטחה עוד פריט אחד. במה תבחר? למה?

עכשיו, התבוננו בעיניים זה של זו, למשך 4 דקות. ( אל תנחשו את הזמן, הפעילו סטופר).

בהצלחה!


*מספר השאלות במקור הנו 36, מצאתי לנכון לערוך את השאלות, ולהתאימו לקהל בארץ.



ענת סלע, MA

מומחית למערכות יחסים

ייעוץ זוגי

גישור משפחה וגירושין

אימון לזוגיות

3,585 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page