top of page

די עם הסקס הזה

"נמאס לי! נמאס לי מהרוטינה הקבועה והמשעממת שלנו. ואין לי כח להשקיע. אין לי. אני מרגישה שאני לא מצליחה להביא את עצמי לעשות משהו אחר.

נהנית איתו? כן, בטח. אז מה? זה עדיין לא אומר שיש לי אנרגיה. יש לי כל כך הרבה מטלות, טרדות וחוסר מנוחה בראש שאני כבר מביאה עצמי לסקס איתו אני מודה על החצי שעה שקט הזה."


עמית וטל יושבים מולי בקליניקה. זוג בשנות החמישים, נשואים למעלה מעשרים שנה, ארבעה ילדים, קריירה טובה ושגרה.

שגרה טובה ומבורכת, עמוסה דייה. השגרה כוללת יציאות, בילויים, חו"ל מדיי פעם, הופעות הרצאות, עולם זוגי מלא בתוכן.

והנה הם יושבים מולי מתוסכלים מהשגרה הזאת.

"ומה עם אינטימיות?" אני שואלת.

שניי זוגות עיניים נפתחות מולי, הם קצת מופתעים מהשאלה שלי.

הרגע אמרתי לך מה קורה עם חיי הסקס, אז אני לא מצליחה להבין את השאלה.

"בואו נפרק את הרעיון שסקס קשור לאינטימיות." אני עונה להם.

הדרך שלכם לשבור את השעמום, את שגרת הסקס תהיה ביצירת חיבור מעולמות אישיים לא מיניים, שיפתחו אצל כל אחד עולם רגשי חדש. עם אותו עולם רגשי חדש תגשו חזרה למיטה.

זה דורש התייחסות, זמן ומאמץ. וכמו שפינתם את הזמן להגיע אליי, כך אני מעודדת אתכם למצוא את הזמן המשותף הייחודי לכם שאינו קשור למיניות.


"זה יכול לפתח גם את הסקס ביננו?" שואלת טל.

בעוד סקס ואינטימיות יכולים להיות קשורים זה בזה, הם עדיין יכולים להיות רחוקים זה מזה עד מאוד.

מין מתייחס לפעילות גופנית המערבת איברי מין וניתן לחוות אותה ללא אינטימיות. אינטימיות, לעומת זאת, מתייחסת לקשר רגשי עמוק בין שני אנשים הכרוכים בפגיעות, אמון והבנה הדדית.

ניתן לחוות אינטימיות בצורות רבות מעבר לפעילות מינית, כגון שיתוף מחשבות ורגשות אישיים, החזקת ידיים, חיבוק או עיסוק במגע פיזי אחר. אינטימיות היא לרוב היבט חשוב של מערכות יחסים רומנטיות, מכיוון שהיא עוזרת לבנות אמון, קשר רגשי ותחושת קרבה.

חשוב לציין שבעוד שמין יכול להיות חלק מאינטימיות, זה לא תנאי לקיומו. ניתן לבנות ולשמור קשר רגשי עמוק ללא פעילות מינית. בנוסף, בעוד סקס יכול להיות חוויה מהנה ומענגת, זה לא בהכרח מבטיח אינטימיות או חיבור רגשי.


בניית אינטימיות במערכת יחסים ארוכת טווח דורשת מאמץ ונכונות להיות פגיעים. להיות פגיעה מול בן הזוג פירושו להיות פתוחה וכנה לגבי המחשבות, הרגשות והחוויות שלך, גם אם הם גורמים לך להרגיש חשופה או בחוסר נוחות. זה אומר לשחרר את חומות ההגנה ולאפשר לבן הזוג לראות את האני האמיתי שלך, כולל הפחדים, חוסר הביטחון והפגיעות שלך.

כאשר את מוכנה להיות פגיעה מולו, את בונה ויוצרת קשר עמוק יותר. מה שמביא להגברת תחושות האמון, ההבנה והקירבה.

אם תמנעי מחשיפת הרגשות ומפגיעות זה ייצור בשלב מסויים ריחוק וחוסר אמון בזוגיות, מה שעלול להוביל לתחושת ניתוק רגשי וחוסר שביעות רצון במערכת היחסים.

בסך הכל, להיות מוכן להיות פגיעה מול בן הזוג שלך הוא היבט מכריע בבניית אינטימיות במערכת יחסים. זה דורש רמה של אמון ואומץ, אך התגמול של קשר רגשי עמוק יותר ואינטימי שווה את המאמץ.


זה לא קל! אם את מרגישה מפוחדת מהצעד הזה, נסי להתחיל בקטן ולהתפתח בהדרגה לאינטראקציות אינטימיות יותר. בכל שלב ושלב חשוב לתקשר עם בן הזוג ולתת לו לדעת איך את מרגישה, ולקחת דברים בקצב שמרגיש נוח. לשניכם. זכרי, בניית אינטימיות היא תהליך הלוקח זמן ומאמץ, שכרה בצידה והיא ללא ספק חווית חיים מתגמלת ומספקת.


הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לבנות אינטימיות:


1. תקשרו בפתיחות ובכנות: דברו על הרגשות, הפחדים והרצונות שלכם. זה אומר להיות מוכנים לחלוק את המחשבות והרגשות העמוקים ביותר שלכם ולהקשיב באופן פעיל גם למחשבות ולרגשות שלהצד השני.


2. לבלות זמן איכות ביחד: לבלות יחד בפעילויות ששניכם נהנים מהם. זה יכול להיות כל דבר, מצפייה בסרט ועד לטיול בטבע. המפתח הוא לפנות זמן אחד לשני ולהיות נוכחים לחלוטין ברגע. (קראו עוד על מיינדפולנס).


3. מגע פיזי: מגע פיזי הוא היבט חשוב של אינטימיות בזוגיות. זה יכול להיות פשוט כמו להחזיק ידיים, להתכרבל או לתת עיסוי אחד לשני. לא משהו שעל הדרך. אלא מגע מתמשך שאינו מיוחס למיניות.


4. הפגינו הערכה והכרת תודה: הקפידו להביע באופן קבוע את הערכתכם והכרת התודה שלכם לבן הזוג. זה יכול להיות פשוט כמו להגיד תודה או להגיד לו כמה את אוהבת ומעריכה אותו. להתייחס למובן מאליו במילים, במחמאות.


5. שמרו על הרומנטיקה בחיים: כמה זה חשוב! זה יכול להיות תכנון דייטים בהפתעה, כתיבת מכתבי אהבה, וואטסאפים מרגשים, שיתוף בטקסטים מדליקים או פשוט לספר לבן הזוג שלך כמה את אוהבת אותו.


זכרו, בניית אינטימיות דורשת זמן ומאמץ, אבל זה שווה את זה בסופו של דבר.

על ידי תקשורת פתוחה, בילוי זמן איכות ביחד, הפגנת חיבה פיזית, הבעת הערכה ושמירה על הרומנטיקה בחיים, תתאפשר בנייה ושמירה על מערכת יחסים טובה ומיטיבה.

אז אפשר להתלונן על הסקס שלכם, שמשעמם, שהוא טכני, שאתם מודים על היש אבל... אם תעיזו להפנות את תשומת הלב מאקט עצמו ולהיפתח לבניית אינטימיות לפי כל מה שהצעתי כאן, אתם תגלו עולמות חדשים ומרתקים כאלה שיאפשרו לזוגיות שלכם להאריך עוד ועוד שנים.


אל תשכחו להנות מהדרך.


ענת סלע (MA)

ייעוץ זוגי ומיני

מומחית למערכות יחסים



פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page